Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Afslankprofiel van Tangobeer

Tangobeer weegt 99.40 kg, is 4.90 kg afgevallen en heeft nog 12.40 kg te gaan

99.40 kg
87.00 kg
Doel vandaag: 87.00 kg
Huidig gewicht: 99.40 kg

Tangobeer over zichzelf

Ik kan me nog herinneren dat ik ooit 86 kilo woog. Op 1 januari 2009 woog ik 100 kilo. Ik ben toen heel bewust begonnen met afvallen en in een half jaar raakte ik 8 kilo kwijt. Maar door problemen met de rug hield ik dat niet vol en ben ik heel langzaam alleen maar weer aangekomen. Ik luisterde niet meer naar mijn mp3's en alle energie die ik nog had moest ik in mijn werk stoppen. Eind 2011 was de rug weer okay en nu pak ik de draad weer op. Om te beginnen met veel meer bewegen. Nu snijdt het me... 
Lees verder »
Ik kan me nog herinneren dat ik ooit 86 kilo woog. Op 1 januari 2009 woog ik 100 kilo. Ik ben toen heel bewust begonnen met afvallen en in een half jaar raakte ik 8 kilo kwijt. Maar door problemen met de rug hield ik dat niet vol en ben ik heel langzaam alleen maar weer aangekomen. Ik luisterde niet meer naar mijn mp3's en alle energie die ik nog had moest ik in mijn werk stoppen. Eind 2011 was de rug weer okay en nu pak ik de draad weer op. Om te beginnen met veel meer bewegen. Nu snijdt het mes aan twee kanten: door de oefeningen val ik af, voel ik me beter en train ik mijn rug ook goed en door het afvallen worden de oefeningen iets makkelijker.

Ik geloof voor mijzelf niet in dieeten. Wél in motivatie en wilskracht. Wél in meer bewegen. Ik zorg dat ik dagelijks minstens 1 uur intensief beweeg. Ik ben een 'fan' van Paul McKenna en gebruik zijn audio-programma 'I can make you thin'. Het zijn motivatie luister CD's. Paul McKenna is de Engelse Emiel Ratelband, maar dan beter en niet irritant.

:panda:

Laatste dagboekbericht

Saturday, August 8, 2015
Drie deuken in mijn grafiek. Conclusie: als ik niet veel bijzonders doe (zoals extra veel sporten) dan val ik af tijdens
1) de vakantie (gezond eten, niet snoepen, veel lopen) en
2) momenten van stress.
Het voordeel van een bescheiden niet-ambitieus afvalplan, is dat je kan beginnen met kleine dingen (meer bewegen, minder snoepen, minder suiker, minder alcohol) en al resultaat boekt. De meer drastische ingrepen (een extra sport beginnen bijvoorbeeld) kan je dan bewaren voor het moment dat het even minder goed lukt.
Wil je per e-mail op de hoogte blijven als Tangobeer een nieuw dagboekbericht schrijft? Als geregistreerde gebruiker kan je deze optie inschakelen. Inloggen Aanmelden
August 8, 2015 om 16:24
Of je kunt pillen gaan gebruiken. Slank65 bijvoorbeeld.:haha:
August 8, 2015 om 16:56
Slank65? Komt mij vaag bekend voor... :)
Onbekend
August 8, 2015 om 18:52
Heb het ook gekocht, vandaag, eigenlijk gisteren; Marijke's boek met 2 andere boeken: Puur eten, dat je gelukkig maakt van Pascale Naessens en Super healthy snacks zonder gluten suiker zuivel en eieren van Jenna Zoe.
Mooie uitgevoerde en toegankelijke boeken, kan mij wellicht iets leren.

Ik ben vreselijk nieuwsgierig. Ik kom er nog op terug, Debster.

Zeg Tangobeer, hoeveel afbeeldingen heb jij nu onderhand van die beren?
Interessante uitleg over die dalen in je grafiek en zou mij er erg goed in kunnen vinden, Alleen stress werkt bij mij niet zo als bij jou.
Dans je nog regematatig? IK ben meer van de salsa.

Sorry Debster, kan zo makkelijk in een adem door en dan hoeft 'HET' niet zo te zoeken.
August 9, 2015 om 03:29
56, voor elke gemoedstoestand één.

Ik dans nog regelmatig tango, maar ik ben de laatste tijd nogal kritisch op de muziek, muziekweergave, vloer, het licht, de sfeer, etc. dus vaak ben ik op een salon (dansavond) en dans ik weinig. Maar laatst hadden we een groot feest in een oude kerk, met live orkest, en toen heb ik ontzettend veel gedanst, helemaal in een roes. De volgende ochtend moest ik heel erg nadenken met wie ik allemaal gedanst had. :)
Wat ik mooi vind, is dat er zo ontzettend veel dansen zijn, voor iedereen wel eentje. Of je nou tango doet of linedance, bachata of Afrikaanse trommeldans, ik vind 't allemaal prachtig.
Als mensen zeggen 'Ik dans niet' of 'ik kan niet dansen', dan denk ik alleen dat ze hun dans nog niet gevonden hebben.
Onbekend
August 9, 2015 om 08:19
Leuk, Tangobeer. Zo kan ik mij voelen (denk ik) na een volledig tai chi sessie, al die 108 bewegingen.

helemaal in een roes. De volgende ochtend moest ik heeel erg nadenken met wie ik allemaal gedanst had Zolang het bij dansen is gebleven is, vast niet erg.

Zoveel gemoedstoestanden, we moeten misschien nog gaan zoeken naar een andere site met een leuk forum!

En jij Debster, na flink knallen, geeft dat ook een euforie, is dat een goed woord?
Onbekend
December 20, 2015 om 14:27
Goedenavond Tangobeer,
onderstaand berichtje plaats ik ook bij jou omdat de moderator alles van mij verwijdert.
Het beste! 2 januari ben ik vertrokken.

Nog steeds geïnteresseerd in 'That Sugar Film?'

Op You Tube is hij helemaal te zien: http://niter.co/movies/1283949-that-sugar-film
Onbekend
December 20, 2015 om 16:39
Volgens mij heb jij meer dan 56 plaatjes van beren!
"56, voor elke gemoedstoestand één."
Deze is ook weer heel leuk.
Onbekend
February 3, 2016 om 12:31
In welke gemoedstoestand ben je nu? Erg blij en/of goed gescoord?
February 3, 2016, gewijzigd door Tangobeer op February 6, 2016 om 11:14
Ehm, ik ben altijd in een licht vrolijke, cynische bui. Mijn huidige profielfoto, dat ben ik niet, maar is wel een gevolg van mijn vrolijke bui. :)
February 6, 2016 om 04:29
Hoi Tangobeer,
Leuk om bovenstaande berichten te lezen.
En je verhaal over afvalpillen.
Hoe hou je de motivatie om te blijven bewegen?
Ik ben benieuwd.
M

February 6, 2016, gewijzigd door Tangobeer op February 6, 2016 om 11:31
Hoi M,
Dat is inderdaad moeilijk en ik heb ook wel terugvallen gehad; momenten dat ik dacht 'bekijk het maar', dat ik stopte met sporten en dat ik me volstouwde met ijs en chocolade.
Ik denk dat 3 dingen mij bij de les houden:
1) Ik noteer zo veel mogelijk wat ik doe en wat mijn gewicht is. Ik tel geen calorieën, maar ik noteer wel elke keer dat ik naar fitness ga, ga zwemmen, en hoeveel kilometer ik loop 's avonds voor het slapen gaan. Zo zie ik wat het uitmaakt als ik een keer meer wandel of een keer een week niet naar fitness ga. 'Het gevolg van mijn gedrag, zichtbaar' zeg maar.
2) De feedback van vrienden. Sinds een half jaar plaats ik de Valtaf-grafiek van mijn plan en mijn voorgang op Facebook, te zien voor mijn familie en directe vrienden. Dat is een extra motivatie om het goed te doen. Eerlijk gezeg heb ik de gewichten aan de linkerkant weggehaald, dus ze weten niet hoevéél ik weeg, alleen hoe goed ik mijn doel haal.
3) Op de lange termijn heb ik een doel/beloning. Ik wil over circa 14 maanden naar het Amazonewoud van Peru. Daarvoor moet ik afvallen en veel kunnen lopen (uren in de hitte en door modder). Dat is een extra motivatie om af te vallen en om elke dag meer en zwaarder te lopen. Ik heb dus een extra reden. Je kan het ook zien als een soort beloning aan het eind.

Gelukkig eet ik gezond en slaap ik goed.
Trouwens het wandelen bevalt mij goed. Tot ongeveer 2 jaar geleden deed ik alles op de fiets. Toen ik begon met wandelen was dat best zwaar. De zweet stond mij op de rug! Nu wandel ik overdag soms met de hond van een vriend, wat echt heel leuk is.
4) En 's avonds wandel ik en dan loop ik rustig en zie ik vanalles, etalages, dingen die veranderd zijn in de stad en soms kijk ik kort bij mensen naar binnen. En daar geniet ik dan van, van alles wat ik zie, alles wat ik meekrijg.
Ik heb vroeger gedoken (scuba, met persluchtflessen) en dan leer je ook goed te kijken en blij te zijn met alles wat je tegenkomt; kleine visjes, naaktslakken, schelpjes, koraal... niet veel bijzonders, maar thuis op de bank kom je het ook niet tegen. :)

Hopelijk heb je hier wat aan, want makkelijk is het niet.
February 6, 2016 om 11:44
Oh, nog een ding. Het helpt als je van je bewegen een gewoonte maakt. Bijvoorbeeld: als ik tijd heb van mijn werk, dan fitness ik op dinsdag- en donderdagmiddag én dan nog zaterdag óf zondag. Voor de dinsdag en donderdag heb ik een vaste tijd. Ik hoef dan niet te twijfelen of afwegingen te maken, dat kost allemaal mentale energie.
Nee, tussen 15.00 en 16.00 uur pak ik als een soort robot mijn tas in met de sportspullen, zoek m'n sleutels en dan loop ik de deur uit. Het is zo'n gewoonte dat ik het slapend zou kunnen doen.
Eenmaal aangekomen bij fitness doe ik dan wél elke keer iets anders, dus daar zet ik de gewoonte niet zo ver door dat het gaat vervelen, daar zorg ik juist voor afwisseling.
February 13, 2016 om 13:16
Ik zoek de beer in je profielfoto....
February 13, 2016 om 17:18
Dit is niet de beer, dit is de prooi.
February 20, 2016, gewijzigd door Tangobeer op February 20, 2016 om 11:15
Afvallen is voor iedereen anders, daarom hou ik er niet zo van wanneer mensen hun eigen anekdotische ervaring als bewijs hanteren voor de werkzaamheid van een bepaalde methode of manier. Maar je kan natuurlijk wel trots vertellen wat voor jou goed werkt. Twee voorbeeldjes.

Sinds zo'n 2 jaar wandel ik meer. Ik deed eigenlijk altijd alles op de fiets, maar nu loop ik vaker ergens naartoe of wandel ik 's avonds een blokje om. Vooral de afgelopen weken doe ik dat heel bewust. In het begin was 3 kilometer een opgave, nu is 3 kilometer te weinig en wordt het pas moeilijker na de 5 kilometer.
Steeds grotere afstanden betekenen ook dat het steeds meer tijd kost. Bovendien val ik langzaam af, dus het rendement neemt ook af.
De oplossing voor die twee problemen is simpel: gewichtjes in mijn jaszakken. Twee weken geleden waren dat twee van een halve kilo, nu zijn het twee van een kilo. Als de jas eventjes te zwaar voelt aan mijn schouders, dan neem ik de gewichten in mijn handen. Straks zit ik op 3 kilo. Ik overweeg om er dan een rugzakje bij te gebruiken.

En dan het snoepen. Ik kan de hele dag gezond eten, maar 's avonds krijg ik trek. Soms is dat vlak na het warm eten, een andere keer is het later op de avond. En als ik dan eenmaal begin kan ik moeilijk stoppen. Als er een reep chocolade in huis ligt of een bakje chocopinda's, dan gaat die helemaal op.
Een vriend van mij snoept helemaal niet. Hij heeft al meer dan 2 jaar repen chocolade in zijn woonkamer liggen, waar hij niet aankomt. Juist het idee dat hij er altijd bij kan helpt hem om er af te blijven. (Hiervoor is een evolutionaire verklaring, maar dat is een ander verhaal.)
Natuurlijk probeerde ik die methode ook een keer, maar na anderhalve week ging ik al voor de bijl en at alles op wat ik in huis had.
De aandrang 's avonds is zo sterk dat ik die niet kan negeren. Dus hoe heb ik het de afgelopen weken gedaan?
Ik koop een reep met zo weinig mogelijk calorieën, bestaande uit 2 x 7 blokjes. Ik sla de wikkel half open en schrijf daarop de 7 dagen van de week. Elke avond mag ik dus 2 blokjes. Niet meer. Ik maak er een ritueel van met een antiek schaaltje dat ik omslachtig op tafel zet. De hele dag loop ik langs de reep en heb geen moeite het te weerstaan. En nadat ik mijn 2 blokjes gehad heb, ben ik voldaan.
Tot nu toe werkt het goed. In zo'n 5 weken heb ik 3 keer gezondigd tegen mijn eigen regel. Maar de volgende dag pik ik de draad gewoon weer op. Met name als ik op de zaterdagavond thuis ben is de rantsoenering een probleem.

Ik tel geen calorieën, maar relatieve verschillen helpen wel om het inzichtelijk te maken. Een reep van 540 kilocalorieën gaat nu niet in 1 avond op, maar in 1 week. En dan loop ik er bijna elke avond nog gemiddeld 300 kilocalorieën af.
February 25, 2016, gewijzigd door Tangobeer op February 25, 2016 om 14:50
Sodeju! In 3 weken 3 kilo kwijt. Dan vraag ik mij natuurlijk af wat ik gedaan heb.
- weinig gesnoept (zie hierboven).
- gewandeld met extra gewichten (zie hierboven).
Het voelt nu alsof ik naar mijn natuurlijke gewicht ga, zonder er iets vreemds voor te doen.
May 12, 2016 om 17:56
:gefeliciteerd: met je verjaardag, fine day! :zauberhaft:
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Tangobeer in het kort

  • Tangobeer weegt nu 99.40 kg en wil graag 87.00 kg wegen. Zijn BMI is op dit moment 28.43. Hij is 4.90 kg afgevallen.
  • Tangobeer is 1.87 m, geboren op May 12, aangemeld op January 16, 2009 en voor het laatst ingelogd op September 4, 2017.

Dieetdagboek

Alle consumpties en beweging van Tangobeer in een handig overzicht. Naar dieetdagboek

Clubs van Tangobeer

· Alle clubs
  • Geen clubs gevonden.

Buddies

· Volgers · Gevolgd